2 June 2022 Informes

Informe de fiscalització sobre l’entorn de control de l’Ajuntament de Gandia. Exercicis 2019-2021

València, 2 de juny de 2022.- La Sindicatura de Comptes ha realitzat un informe de fiscalització de l’Ajuntament de Gandia consistent en una revisió del seu entorn de control durant els exercicis 2019 a 2021.

D’acord amb la valoració efectuada per la Sindicatura de Comptes, l’Ajuntament de Gandia ha obtingut 37.077 punts, que suposen un 74,2% de la puntuació màxima possible, un nivell de risc mitjà. En el gràfic següent es mostra el percentatge obtingut en les diferents àrees en què s’ha efectuat la revisió de l’entorn de control.


 Gràfic. Percentatge de la puntuació per àrees sobre el total possible


Com a resultat de la revisió efectuada s’han observat 24 deficiències significatives sobre l’entorn de control, que representen un risc per a la mateixa organització administrativa i el seu grau de transparència, la fiabilitat de la informació economicofinancera, el compliment de la normativa aplicable, la protecció dels actius i el propi control intern exercit per Intervenció.

Pel que fa a la ciberseguretat, la revisió s’ha centrat en l’anàlisi de la situació dels huit controls bàsics de ciberseguretat en relació amb les aplicacions i sistemes que suporten el procés comptable-pressupostari i altres sistemes d’interés general. Aquest treball l’ha realitzat, per raons d’especialització i eficiència, la nostra Unitat d’Auditoria de Sistemes d’Informació (UASI), i ha donat lloc a l’emissió de l’informe corresponent, que es pot veure en el web de la Sindicatura de Comptes (sindicom.gva.es): Informe de seguiment de les recomanacions realitzades en l’informe d’auditoria dels controls bàsics de ciberseguretat de l’Ajuntament de Gandia de l’any 2019. Situació a 31 de desembre de 2021.

La Sindicatura de Comptes ha efectuat en l’Informe una sèrie de recomanacions que afecten les diverses àrees analitzades i de les quals destaquem les següents: elaborar un organigrama actualitzat de l’entitat i manuals de procediments que incloguen les funcions i responsabilitats del personal assignat a les diferents àrees; incloure en el portal de transparència les despeses de caixa fixa; millorar el control en la gestió de les subvencions per mitjà de la creació d’un registre únic que proporcione informació de les subvencions concedides i de la seua situació, així com exigir la vinculació del pressupost presentat per a la totalitat de l’activitat de la subvenció; que s’adopten altres mesures específiques de prevenció contra el frau o corrupció al llarg de la tramitació dels expedientes de contractació, addicionals a la declaració responsable de les empreses licitadores; millorar l’organització de la subàrea de gestió tributària establint la possibilitat que, de manera addicional, el ciutadà puga realitzar les gestions tributàries a través de signatura electrònica i incloure en el procés de gestió de tributs la comprovació de les variacions entre els padrons de l’exercici corrent i de l’anterior; elaborar un pla d’inversions realista, d’acord amb la capacitat d’execució de l’Ajuntament, així com estimar el cost i el finançament del manteniment de les inversions i que en les actes del Ple de l’entitat es faça referència als informes de la Intervenció sobre el compliment de l’objectiu d’estabilitat pressupostària.


Per a vore l'informe complet, feu clic ací


NOTA

Aquest resum pretén ajudar a comprendre els resultats del nostre informe i facilitar la tasca als lectors i als mitjans de comunicació. Recomanem llegir-lo per a conéixer el veritable abast del treball realitzat.