24 February 2022 Informes

Informe de fiscalització sobre l’entorn de control de la Diputació d’Alacant. Exercicis 2019-2021

València, 24 de febrer de 2022.- La Sindicatura de Comptes ha realitzat un informe de fiscalització de la Diputació d’Alacant consistent en una revisió del seu entorn de control durant els exercicis 2019 a 2021.

D’acord amb la valoració efectuada per la Sindicatura de Comptes, la Diputació d’Alacant ha obtingut 45.261 punts, que suposen un 90,5% de la puntuació màxima possible, un nivell de risc baix. En el gràfic següent es mostra el percentatge obtingut en les diferents àrees en què s’ha efectuat la revisió de l’entorn de control.

Gràfic. Percentatge de la puntuació per àrees sobre el total possible


No obstant això, com a resultat de la revisió efectuada s’han observat 10 deficiències significatives sobre l’entorn de control, que representen un risc per a la mateixa organització administrativa i el seu grau de transparència, la fiabilitat de la informació economicofinancera, el compliment de la normativa aplicable, la protecció dels actius i el mateix control intern exercit per Intervenció.

Pel que fa a la ciberseguretat, la revisió s’ha centrat en l’anàlisi de la situació dels huit controls bàsics de ciberseguretat en relació amb les aplicacions i sistemes que suporten el procés comptable-pressupostari i altres sistemes d’interés general. Aquest treball ha sigut realitzat, per raons d’especialització i eficiència, per la nostra Unitat d’Auditoria de Sistemes d’Informació (UASI), i ha donat lloc a l’emissió de l’informe corresponent, que es pot veure en el web de la Sindicatura de Comptes (sindicom.gva.es): Informe d’auditoria dels controls bàsics de ciberseguretat de la Diputació d’Alacant 2021.

La Sindicatura de Comptes ha efectuat en l’Informe una sèrie de recomanacions que afecten les diverses àrees analitzades i de les quals destaquem les següents: elaborar un manual de procediments que incloga les funcions i responsabilitats del personal assignat a l’àrea de contractació; elaborar un pla d’inversions realista, d’acord amb la capacitat d’execució de la Diputació; en la gestió de les subvencions, crear un registre únic que proporcione informació de les subvencions concedides i de la seua situació i que s’exigisca la vinculació del pressupost presentat per a la totalitat de l’activitat de la subvenció i que s’adopten altres mesures específiques de prevenció contra el frau o corrupció al llarg de la tramitació de l’expedient de contractació, addicionals a la declaració responsable de les empreses licitadores.


Per a vore l'informe complet, feu clic ací

 

NOTA

Aquest resum pretén ajudar a comprendre els resultats del nostre informe i facilitar la tasca als lectors i als mitjans de comunicació. Recomanem llegir-lo per a conéixer el veritable abast del treball realitzat.