14 December 2021 Informes

Informe de fiscalització de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies. Exercici 2020

València, 14 de desembre de 2021. La Sindicatura de Comptes ha realitzat una auditoria financera dels comptes anuals de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP) de l’exercici 2020, i n’ha emés un informe que conté una opinió amb dues excepcions:

1.    Existència d’una provisió a llarg termini per baixes incentivades, per import de 600.000 euros, el càlcul de les quals no s’ha realitzat segons el criteri establit en la norma de valoració 16a del PGC, sense que puga determinar-se l’efecte que tindria sobre els comptes anuals de 2020 l’adequada estimació d’aquesta provisió.

2.    Subvenció de la GV relativa al conveni per a la lluita contra el mosquit tigre, per import de 350.000 euros, registrada com a “Serveis exteriors”, quan haurien de figurar de manera separada en el compte de pèrdues i guanys com a “Altres despeses de gestió corrent”.

En les conclusions sobre el compliment d’altres requeriments legals i reglamentaris es detallen els incompliments més significatius observats en la fiscalització, que són els següents:

1.    No s’han publicat en la PCSP contractes menors per import de 248.069 euros.

2.    L’FVMP no ha remés a la Sindicatura de Comptes la informació contractual a què es refereix l’article 10 de l’Acord d’11 de juliol de 2018, del Consell de la Sindicatura, pel qual s’aprova la instrucció relativa al subministrament d’informació sobre la contractació de les entitats del sector públic valencià.

3.    L’entitat no utilitza cap procediment per a la selecció i contractació de personal que garantisca el compliment dels principis d’igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, establits en l’article 13 del conveni vigent.

4.    L’entitat no ha publicat en el seu portal de transparència certa informació requerida per l’article 9.1.a i b i 9.3.h de la Llei 2/2015, de 2 d’abril, de la Generalitat, de Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana.

Recomanacions

Finalment, l’Informe inclou un total de cinc recomanacions per a millorar la gestió de l’FVMP, que es mostren a continuació:

1.     Recomanem que s’elaboren manuals de procediments relatius als processos de gestió de tresoreria, comptabilitat, compres i despeses, gestió de personal i ingressos. Aquests procediments i controls han de garantir una adequada segregació de funcions entre tasques incompatibles.

2.    En la contractació de serveis de formació, atesa la seua naturalesa recurrent, permanent i previsible, ha d’utilitzar-se un procediment de contractació obert per lots.

3.    Hauria d’elaborar-se una plantilla, relació de llocs de treball o instrument similar que mostre la classificació vigent dels llocs de treball, degudament aprovada per l’òrgan competent de l’entitat.

4.    Els estatuts de l’entitat haurien de regular les polítiques comptables aplicables, sobretot les normes comptables que cal aplicar, la formulació, aprovació i rendició de comptes i el sotmetiment a auditoria anual.

5.    Han d’analitzar-se i, si és el cas, donar de baixa del balanç els saldos dubtosos antics pendents de cobrament de la Generalitat.


Per a vore l'informe complet, feu clic ací.


NOTA

Aquest resum pretén ajudar a comprendre els resultats del nostre informe i facilitar la tasca als lectors i als mitjans de comunicació. Recomanem llegir-lo per a conéixer el veritable abast del treball realitzat.