31 October 2019 Informes

Informe de fiscalització de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVMC). Exercici de 2018

Tot seguit s’ofereix un resum de l’esmentat Informe.


RESUM

La Sindicatura de Comptes ha realitzat una auditoria financera dels comptes anuals de l’exercici 2018 en la qual emet una opinió amb cinc excepcions. Entre aquestes cal destacar:

  • Aportacions de la Generalitat. La CVMC no ha comptabilitzat en el passiu del balanç la quantitat de 9.975.280 euros, en concepte de reintegrament a la Generalitat per transferències no aplicades a la seua finalitat. Considerem que, amb un seguiment adequat de l’execució pressupostària i del contracte programa, aquesta situació de reintegrament podria haver-se detectat i corregit tramitant adequadament les modificacions pressupostàries oportunes.
  • Existències de programes. La CVMC no comptabilitza adequadament les vendes d’existències a la SAMC. S’han pagat acomptes per 7.641.186 euros a empreses adjudicatàries de contractes sense requerir-los les garanties oportunes.
  • Despeses de personal. El contingut informatiu de la memòria és insuficient. A 31 de desembre de 2018, dels 62 llocs de treball previstos en la plantilla, n’hi havia 53 coberts, tots els quals de manera provisional per mitjà de borses de treball temporal; 44 d’aquests 53 llocs (el 83%) s’han cobert amb personal de l’antic Grup Radiotelevisió Valenciana.

En les conclusions sobre altres requisits legals i reglamentaris, la Sindicatura detalla els incompliments significatius de la normativa aplicable a la CVMC. Entre aquests podem assenyalar:

  • La Comissió Mixta de Seguiment i Control prevista en el contracte programa només s’ha reunit en una ocasió, la qual cosa no ha facilitat detectar les variacions en l’execució dels objectius.
  • Hi concorre una de les circumstàncies previstes en l’article 18.3 de la Llei 6/2016, de creació de la CVMC, per al cessament dels membres del Consell Rector.
  • En els contractes, els incompliments relacionats amb els criteris d’adjudicació, i que no s’ha requerit als adjudicataris l’acreditació preceptiva de determinats requisits per a contractar.

L’Informe inclou cinc recomanacions per a millorar la gestió de la CVMC. Una d’aquestes és que s’analitzen les funcions i activitats que en la pràctica estan assumint la CVMC i la SAMC i que s’avaluen els avantatges i inconvenients de continuar amb l’estructura dual vigent, o si per contra és més convenient proposar un canvi en la normativa reguladora que preveja la prestació del servei públic a través d’una única entitat.

Per veure l'Informe complet feu clic ací



NOTA

Aquest resum pretén ajudar a comprendre els resultats del nostre Informe i facilitar la tasca als lectors i als mitjans de comunicació. Recomanem llegir-lo per a conéixer el veritable abast del treball realitzat.