16 November 2021 Informes

Informe de fiscalització de diversos aspectes de la gestió de l’Ajuntament d’Alboraia. Exercicis 2019 i 2020

València, 16 de novembre de 2021.- La Sindicatura de Comptes ha realitzat un informe de fiscalització dels exercicis 2019 i 2020 de l’Ajuntament d’Alboraia, en el qual destaquen les conclusions i recomanacions que figuren a continuació.

Conclusions sobre el compliment de requeriments legals i reglamentaris

Com a resultat del treball efectuat s’han posat de manifest determinats incompliments significatius de la normativa aplicable a la gestió dels fons públics, entre els quals destaquen els següents:

  • La intervenció municipal no ha realitzat la fiscalització plena posterior de les despeses sotmeses a fiscalització limitada, així com les preceptives actuacions comprovatòries posteriors en matèria d’ingressos, que han de realitzar-se en substitució de la fiscalització prèvia.
  • En relació amb les objeccions de l’exercici 2019, no s’ha donat compte al Ple de les resolucions de l’alcalde president de l’Ajuntament contràries a les objeccions de la intervenció municipal.
  • L’Ajuntament no disposa d’un inventari actualitzat de béns i drets, perquè no s’ha autoritzat l’inventari, no es realitzen les rectificacions anuals i no s’ha remés a la Generalitat i a l’Administració de l’Estat.
  • En l’elaboració del pressupost dels exercicis 2019 i 2020, l’Ajuntament no s’ha ajustat als terminis establits legalment, sense que es tinga constància que s’haja publicat en el diari oficial corresponent, ni que es remetera a la Generalitat.
  • L’entitat ha incomplit els terminis previstos per a la rendició del compte general de l’exercici 2019, informe de la Comissió Especial de Comptes, exposició al públic i aprovació pel Ple de l’entitat.

Fiscalització de la contractació

Com a resultat del treball de fiscalització de la contractació en l’exercici 2019, s’han posat de manifest determinats incompliments significatius de la normativa aplicable, entre els quals cal esmentar els següents:

  • En els expedients dels procediments negociats que promou l’Ajuntament no s’ha produït una negociació amb els licitadors.
  • Els contractistes han realitzat, en diversos supòsits, les prestacions de serveis sense cobertura contractual.
  • Quant a la selecció dels adjudicataris, s’ha comprovat que en alguns expedients no existeixen criteris per a la selecció de les empreses que es convida a negociar.

Recomanacions

En l’informe de fiscalització es recullen diverses recomanacions amb la finalitat de millorar la gestió economicofinancera de l’Ajuntament d’Alboraia, entre les quals destaquen les següents:

  • S’ha de procedir a la dissolució de la societat de capital Centre de Resposta Integral d’Alboraia , SL (CRIDA), en compliment de l’acord de la mateixa societat de data 23 de desembre de 2013.
  • L’Ajuntament ha d’elaborar de forma adequada els pressupostos de cada exercici, amb els documents i annexos que s’hi integren, procurant que s’hi recullen els crèdits suficients per a atendre el compliment de les obligacions que, com a màxim, es puguen realitzar en l’exercici, amb la finalitat de no haver de recórrer als expedients de reconeixement extrajudicial de crèdits.
  • L’entitat ha de completar la informació que s’ofereix en la memòria del compte general recollint les referències amb les notes explicatives, ampliant la informació de la nota relativa a les despeses amb finançament afectat i realitzant un estudi sobre la viabilitat de les demandes judicials pendents de sentència, i realitzar les provisions que corresponguen.
  • L’entitat ha d’agilitar la gestió administrativa i la recepció de les factures durant l’exercici pressupostari, amb la finalitat que no hagen de ser imputades al pressupost de l’exercici següent.
  • En els expedients de contractació s’ha de deixar constància que les millores oferides per l’adjudicatari han sigut efectivament realitzades en els termes establits en l’oferta de licitació.
  • En la tramitació dels contractes menors que formalitze l’Ajuntament s’haurien de sol·licitar, almenys, tres ofertes en tots els supòsits, al mateix temps que han de motivar-se les circumstàncies que han determinat l’elecció de l’adjudicatari del contracte, en cada cas concret.


Per a vore l'informe complet feu clic ací

 


 NOTA

Aquest resum pretén ajudar a comprendre els resultats del nostre informe i facilitar la tasca als lectors i als mitjans de comunicació. Recomanem llegir-lo per a conéixer el veritable abast del treball realitzat.