Informe de fiscalització sobre l'entorn de control de l'Ajuntament de Sant Vicent del Raspeig. Exercicis 2019-2021
València, 15 de març de 2023.- La Sindicatura de Comptes ha realitzat un informe de fiscalització de l’Ajuntament de Sant Vicent del Raspeig consistent en una revisió del seu entorn de control durant els exercicis 2019 a 2021.
Percentatge de la puntuació per àrees sobre el total possible i nivell de risc
No obstant això, com a resultat de la revisió efectuada s’han observat 18 deficiències significatives sobre l’entorn de control, que representen un risc per a la mateixa organització administrativa i el seu grau de transparència, la fiabilitat de la informació economicofinancera, el compliment de la normativa aplicable, la protecció dels actius i el mateix control intern exercit per la Intervenció.
Pel que fa a la ciberseguretat, la revisió s’ha centrat en l’anàlisi de la situació dels huit controls bàsics de ciberseguretat en relació amb les aplicacions i sistemes que suporten el procés comptable-pressupostari i altres sistemes d’interés general. Aquest treball ha sigut realitzat, per raons d’especialització i eficiència, per la nostra Unitat d’Auditoria de Sistemes d’Informació (UASI), i ha donat lloc a l’emissió de l’informe corresponent, que es pot veure en el lloc web de la Sindicatura de Comptes (sindicom.gva.es): Informe de seguiment de les recomanacions realitzades en l’informe d’auditoria dels controls bàsics de ciberseguretat de l’Ajuntament de Sant Vicent del Raspeig de l’any 2020. Situació a 31 de desembre de 2021.
La Sindicatura de Comptes ha efectuat en l’Informe una sèrie de recomanacions que afecten les diverses àrees analitzades i de les quals destaquem les següents: elaborar un organigrama actualitzat de l’entitat i manuals de procediments que incloguen les funcions i responsabilitats del personal assignat a les diferents àrees; que s’adopten altres mesures específiques de prevenció contra el frau o corrupció al llarg de la tramitació dels expedients de contractació; millorar l’entorn de control de la subàrea de comptabilitat, portant a la pràctica una adequada segregació de les funcions comptables respecte de caixa i bancs, custòdia de valors, rebuts i efectes que cal cobrar; elaborar un pla d’inversions realista i que la Intervenció no participe en la gestió econòmica de l’entitat, perquè així hi haja una segregació adequada de funcions.
Per a vore l'informe complet, feu clic ací: Informe de fiscalització sobre l'entorn de control de l'Ajuntament de Sant Vicent del Raspeig. Exercicis 2019-2021
NOTA
Aquest resum pretén ajudar a comprendre els resultats del nostre informe i facilitar la tasca als lectors i als mitjans de comunicació. Recomanem llegir l’informe complet per a conéixer el veritable abast del treball realitzat.