12 December 2019 Informes

Informe de fiscalització de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències. Exercici 2018

Tot seguit s’ofereix un RESUM de l’esmentat Informe.

Control formal dels comptes anuals

En l’Informe s’han posat de manifest aquestes circumstàncies, que interessa remarcar:

-        Els comptes anuals no estan signats per cap responsable de l’Agència, la qual cosa representa un incompliment de la normativa vigent, que estableix que en els organismes autònoms seran comptedants les persones que exerceixen la presidència o la direcció, en cas de no haver-hi presidència.

-        En la normativa reguladora de l’Agència no es preveu expressament quins són els òrgans directius de l’entitat competent per a les funcions de formular i aprovar els comptes anuals.

-        En els comptes anuals de l’Agència no consta l’estat de canvis en el patrimoni net, ni l’estat de fluxos d’efectiu, de manera que s’incompleixen les disposicions de la normativa aplicable.

-        La memòria no ofereix informació sobre els contractes adjudicats en l’exercici 2018, als quals era aplicable el text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, ni sobre els procediments judicials en curs i el seu possible efecte en els comptes de l’entitat. En el mateix sentit, la informació que s’ofereix en matèria de personal no inclou la totalitat de treballadors de l’Agència.


Fiscalització de la contractació

En relació amb la contractació de l’Agència, en l’Informe de fiscalització es posa de manifest que la informació contractual no es publica de forma autònoma en la Plataforma de Contractació del Sector Públic, sinó que es fa formant part dels contractes de la Conselleria de Presidència. Aquesta circumstància representa un incompliment de l’article 63.1 de la Llei de Contractes del Sector Públic, en què es disposa que els òrgans de contractació difondran exclusivament a través d’Internet el seu perfil de contractant, com a element que agrupa la informació i els documents relatius a la seua activitat contractual a fi d’assegurar la transparència i l’accés públic a aquests.

En la mesura que es trobaven delegades en la persona titular de la sotssecretaria de la Presidència de la Generalitat totes les facultats ordinàries en matèria de contractació administrativa, els aspectes i observacions derivats de la revisió de la contractació que, si és el cas, els responsables de l’Agència hauran de tenir en compte, es comenten en l’apartat 4.1.2 de l’apèndix 2 de l’Informe de fiscalització de la contractació de l’Administració de la Generalitat.

  

Recomanacions

En l’Informe de fiscalització es recullen diverses recomanacions amb la finalitat de millorar la gestió economicofinancera de l’Agència, entre les quals destaquen les següents:

-        És convenient que l’Agència compte amb personal qualificat que garantisca una adequada gestió economicopressupostària de l’entitat i dels contractes que promou, especialment pel que fa a les actuacions preparatòries d’aquests i l’adequada execució.

-        Hauria de disposar d’una pàgina web institucional des de la qual s’accedisca, com a mínim, al perfil de contractant i en la qual es puga donar publicitat de les actes dels òrgans de govern, terminis de pagament, directrius dels plans d’actuació i qualsevol altra informació rellevant sobre l’Agència.

-        El perfil de contractant ha de contenir tota la informació de tipus general que pot utilitzar-se per a relacionar-se amb l’òrgan de contractació.


Per veure l'Informe complet feu clic ací


NOTA

Aquest resum pretén ajudar a comprendre els resultats del nostre Informe i facilitar la tasca als lectors i als mitjans de comunicació. Recomanem llegir-lo per a conéixer el veritable abast del treball realitzat.