8 novembre 2022 Informes

Informe de fiscalització sobre l’entorn de control de l’Ajuntament d’Alacant. Exercicis 2019-2021

València, 8 de novembre de 2022.- La Sindicatura de Comptes ha realitzat un informe de fiscalització de l’Ajuntament d’Alacant consistent en una revisió del seu entorn de control durant els exercicis 2019 a 2021.

D’acord amb la valoració efectuada per la Sindicatura de Comptes, l’Ajuntament d’Alacant ha obtingut 33.757 punts, que suposen un 67,5% de la puntuació màxima possible i un nivell de risc mitjà. En el gràfic següent es mostra el percentatge obtingut en les diferents àrees en què s’ha efectuat la revisió de l’entorn de control.


 Percentatge de la puntuació per àrees sobre el total possible i nivell de risc


No obstant això, com a resultat de la revisió efectuada s’han observat 35 deficiències significatives sobre l’entorn de control, que representen un risc per a la mateixa organització administrativa i el seu grau de transparència, la fiabilitat de la informació economicofinancera, el compliment de la normativa aplicable, la protecció dels actius i el mateix control intern exercit per la Intervenció.

Pel que fa a la ciberseguretat, la revisió s’ha centrat en l’anàlisi de la situació dels huit controls bàsics de ciberseguretat en relació amb les aplicacions i sistemes que suporten el procés comptable-pressupostari i altres sistemes d’interés general. Aquest treball l’ha realitzat, per raons d’especialització i eficiència, la nostra Unitat d’Auditoria de Sistemes d’Informació (UASI), i ha donat lloc a l’emissió de l’informe corresponent, que es pot veure en el web de la Sindicatura de Comptes (sindicom.gva.es): Informe de seguiment de les recomanacions realitzades en l’informe d’auditoria dels controls bàsics de ciberseguretat de l’Ajuntament d’Alacant de l’any 2019. Situació a 31 de desembre de 2021.

La Sindicatura de Comptes ha efectuat en l’Informe una sèrie de recomanacions que afecten les diverses àrees analitzades i de les quals destaquem les següents: elaborar manuals de procediments que incloguen les funcions i responsabilitats del personal assignat a les diferents àrees; que s’adopten altres mesures específiques de prevenció contra el frau o corrupció al llarg de la tramitació dels expedients de contractació; millorar l’organització de la subàrea de gestió tributària, deixant constància documental en el procés de gestió de tributs de la comprovació de les variacions entre els padrons de l’exercici corrent i de l’anterior; que la comptabilitat es porte al dia, es registren els fets econòmics d’acord amb els principis comptables que hi són aplicables i que s’oferisca informació fiable de la situació financera; elaborar un pla d’inversions realista; estimar el cost i el finançament del manteniment de les inversions i que en les actes del Ple de l’entitat es faça referència als informes de la Intervenció sobre el compliment de l’objectiu d’estabilitat pressupostària.


Per a vore l'informe complet, feu clic ací: Informe de fiscalització sobre l’entorn de control de l’Ajuntament d’Alacant. Exercicis 2019-2021



NOTA

Aquest resum pretén ajudar a comprendre els resultats del nostre informe i facilitar la tasca als lectors i als mitjans de comunicació. Recomanem llegir-lo per a conéixer el veritable abast del treball realitzat.