2 April 2020 Informes

Informe de fiscalització sobre el control intern de l’Ajuntament de Cullera. Exercicis 2017-2019

València, 2 d'abril de 2020.- La Sindicatura de Comptes ha realitzat un informe de fiscalització de l’Ajuntament de Cullera consistent en una revisió del seu control intern durant els exercicis 2017 a 2019 (primer trimestre).

El treball elaborat ha posat de manifest un total de 42 deficiències significatives, 13 de les quals es refereixen a l’entorn tecnològic. Entre totes elles destaca que en 2016 es van aprovar dos expedients de reconeixement extrajudicial per un total de 864.903 euros i que l’entitat no disposa d’un inventari de béns i drets de la societat municipal dependent. L’inventari no ha sigut comprovat per la corporació després de la seua renovació.

D’acord amb la valoració efectuada per la Sindicatura de Comptes, l’Ajuntament de Cullera ha obtingut 36.031 punts, que suposen un 72,1% de la puntuació màxima possible, que s’ha fixat en 50.000 punts. En el gràfic següent es mostra el percentatge obtingut en les diferents àrees en què s’ha efectuat la revisió del control intern.

La Sindicatura de Comptes ha fet quatre recomanacions a l’Ajuntament de Cullera: elaborar manuals de funcions de les diferents unitats administratives; elaborar un pla d’inversions realista; efectuar una segregació de funcions entre la intervenció i la gestió econòmica; i portar a la pràctica una sèrie de mesures per a millorar la seguretat i l’eficàcia de l’entorn tecnològic.

Gràfic.         Percentatge de la puntuació per àrees sobre el total possible


Per a veure l’informe complet, feu clic ací.


NOTA

Aquest resum pretén ajudar a comprendre els resultats del nostre informe i facilitar la tasca als lectors i als mitjans de comunicació. Recomanem llegir-lo per a conéixer el veritable abast del treball realitzat.