22 April 2020 Informes

Informe de fiscalització sobre el control intern de l’Ajuntament d’Alfafar. Exercicis 2017-2019

València, 22 d'abril de 2020.- La Sindicatura de Comptes ha realitzat un informe de fiscalització de l’Ajuntament d’Alfafar consistent en una revisió del seu control intern durant els exercicis 2017 a 2019 (primer trimestre).

El treball elaborat ha posat de manifest un total de 31 deficiències significatives, de les quals destaquen les següents: absència d’un inventari de béns actualitzat (cosa que ha impedit elaborar les rectificacions anuals de 2017 i 2018 i la comprovació de l’inventari en l’última renovació de la corporació); falta de control financer dels ingressos; i falta de fiscalització de les anul·lacions de drets.

D’acord amb la valoració efectuada per la Sindicatura de Comptes, l’Ajuntament d’Alfafar ha obtingut 40.201 punts, que representen un 80,4% de la puntuació màxima possible, que s’ha fixat en 50.000 punts. En el gràfic següent es mostra el percentatge obtingut en les diferents àrees en què s’ha efectuat la revisió del control intern.

Gràfic.         Percentatge de la puntuació per àrees sobre el total possible

La Sindicatura de Comptes ha efectuat sis recomanacions a l’Ajuntament d’Alfafar: elaborar un reglament orgànic i manuals de funcions de les diferents unitats administratives; millorar el perfil de contractant; portar la comptabilitat al dia observant els principis comptables que hi són aplicables; elaborar un pla d’inversions; observar una adequada segregació de funcions entre intervenció i gestió; i dur a la pràctica una sèrie de mesures per a millorar la seguretat i l’eficàcia de l’entorn tecnològic.


Per a veure l'informe complet, feu clic ací


NOTA

Aquest resum pretén ajudar a comprendre els resultats del nostre informe i facilitar la tasca als lectors i als mitjans de comunicació. Recomanem llegir-lo per a conéixer el veritable abast del treball realitzat.