1 December 2022 Informes

Informe d’auditoria de compliment en matèria de contractació i personal del Consorci Hospital General Universitari de València. Exercici 2021

València, 1 de desembre de 2022.- La Sindicatura de Comptes ha fiscalitzat el compliment de la legalitat vigent durant 2021, en matèria de contractació i de personal, per part del CHGUV. L’Informe conté una opinió desfavorable en matèria de contractació i amb excepcions en matèria de personal.

En matèria de contractació l’opinió desfavorable s’ha fonamentat en els incompliments significatius observats, entre els quals podem destacar els següents:

  • Hi ha importants debilitats de control intern que suposen elements significatius de risc en l’activitat contractual del CHGUV.
  • El CHGUV realitza una significativa activitat contractual prescindint de la tramitació prèvia dels expedients de contractació preceptius. En conseqüència, no s’han atés els principis i normes que regulen la contractació pública.
  • La insuficiència pressupostària del CHGUV ocasiona que es realitze un volum molt important de despeses sense consignació pressupostària. A més de l’incompliment de la normativa de contractació, es produeix també el de la normativa pressupostària.
  • No es realitza la fiscalització prèvia dels expedients de contractació ja que el CHGUV no disposa de servei de fiscalització ni de control intern.

En matèria de personal s’han detectat els incompliments següents:

  • La Direcció General de Pressupostos, dependent de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic, no ha autoritzat expressament l’import de la massa salarial que, per a l’exercici 2021, va sol·licitar Consorci. Per tant, el CHGUV ha desenvolupat la seua activitat sense comptar amb el preceptiu informe salarial favorable per al seu personal.
  • La plantilla orgànica de places de personal està pendent d’aprovació pel Consell de Govern del Consorci al tancament de l’exercici 2021.

L’Informe inclou huit recomanacions per a millorar la gestió del CHGUV. Entre aquestes recomanacions podem destacar:

  • Implantar les mesures de gestió i procediments adequats per a garantir que els processos d’adquisicions de béns i prestació de serveis es realitzen en el marc pressupostari i contractual aplicable, evitant, entre altres efectes, la tramitació recurrent d’expedients d’enriquiment injust.
  • Revisar les delegacions de competències aprovades perquè s’ajusten, en tots els seus aspectes, al marc establit pels Estatuts del Consorci.
  • Reiterar la sol·licitud d’implantació de la funció interventora prevista en la Llei 1/2015, a l’empara del que es preveu en l’article 107 d’aquesta llei.
  • Dotar el Servei de Fiscalització dels mitjans personals i materials necessaris per a desenvolupar adequadament les funcions de fiscalització prèvia i control financer, amb la finalitat d’assegurar que la gestió s’ajuste a les disposicions legals aplicables.
  • Procurar la ratificació, per les institucions consorciades, de la modificació dels Estatuts del Consorci aprovada pel Consell de Govern l’any 2017.

Hem realitzat un seguiment de les recomanacions contingudes en l’informe específic sobre el CHGUV corresponent a l’exercici 2019. En aquest informe s’incloïen quatre recomanacions. Si bé el CHGUV no ha adoptat les mesures correctores que van determinar una opinió desfavorable sobre la contractació en 2019 i per això es manté com a desfavorable en aquest informe, sí que s’han atés les recomanacions contingudes en aquell informe.


Per a vore l'informe complet, feu clic ací: Informe d’auditoria de compliment en matèria de contractació i personal del Consorci Hospital General Universitari de València. Exercici 2021


NOTA

Aquest resum pretén ajudar a comprendre els resultats del nostre informe i facilitar la tasca als lectors i als mitjans de comunicació. Recomanem llegir-lo per a conéixer el veritable abast del treball realitzat.